Cosmin Raileanu a fondat brandul Vindem-ieftin.ro cu o investitie de 10.000 de euro, astazi ajungand la o cifra de afaceri de 4 mil euro

Fondator al platformei online Vindem-Ieftin.ro Cosmin Raileanu a pornit acest business de la o piata neacoperita in anul 2014 cu o investitie de doar 10.000 de euro, ajungand in anul 2020 la o cifra de afaceri de 4 mil. de euro. 

In prezent, colaboreaza cu peste 200 de furnizori si producatori, iar peste 15.000 de clienti au cumparat materiale de constructii prin Vindem-Ieftin.ro 

Invitat in cadrul emisiunii Afaceri de la zero difuzata de ziarul financiar, Cosmin Raileanu a raspuns la cateva intrebari despre evolutia acestui business si ideea care a stat la baza conceptului Vindem-ieftin. 

Cum a pornit business-ul, cand ai inceput si de unde a venit ideea?

Cosmin Raileanu: Business-ul a pornit atunci cand am construit casa si mi-am dat seama prin ce trece un client atunci cand are de cumparat materiale de constructii. Pe langa aceste achizitii pe care trebuie sa le faca clientul  mai are si grija mesterilor, grija jobului sau grija afacerii, si nu te mai poti concentra pe sursa ta de venit concentrandu-te pe partea de achizitii materiale.

In momentul in care iti construiesti casa cam toti iti vor banii si simti ca nimeni nu e de partea ta, toata lumea merge pe repede inainte incercand sa-ti vanda produsele. 

Atunci am realizat ca exista un mare gol pe piata de vanzari a materialelor de constructii si m-am gandit ca, daca ar exista o firma care sa faca in afara de vanzare si consiliere in asa fel incat clientul sa faca alegerile cele mai potrivite, eu as fi fost primul client sa zic asa. 

Atunci am pus bazele acestui concept unic in Romania sub brand-ul Vindem-Ieftin.ro, de fapt suntem o Casa de Comenzi cu materiale de constructii, unde clientul scuteste timp si bani; zicem  timp pentru ca nu mai cauta prin depozite sau pe site-urile din online preturi sau oferte, ci pur si simplu trimit o lista cu tot ce au nevoie: cantitatea si zona de livrare, oferindu-le o alternativa fata de comertul traditional. 

Din experienta clientilor nostri care au o recurenta foarte mare, deducem  ca ne facem foarte bine treaba. De aici ne vin  si recomandarile si feedback-ul lor pozitiv, cum au au scutit sume importante de bani comandand online. 

Ati pastrat chiar si in numele brand-ului “Casa de Comenzi”, cand ai inceput?

Cosmin Raileanu  Afacerea noastra a inceput in 2014, undeva pe data de 15 Iulie.

In 2014 am plecat cu o echipa de 4 oameni si cu o incredere foarte mare in ceea ce urma sa fac; de fapt, eram singurul care avea increderea asta, deoarece pe parcurs mi-am dat seama ca  de fapt nimeni nu a pariat pe noi, din contra chiar ne demoralizau si spuneau ca: “Nu are cum sa functioneze sistemul, ,,nu se poate sa livrati  oriunde in Romania”, “nu se poate sa ai un pret mai bun decat nu stiu ce hipermarket”, dar cu timpul am demonstrat ca reusim sa facem aceste lucruri si le facem foarte bine. 

Cu cat o companie este mai mare, cu atat si cheltuielile sunt mai mari. Noi fiind o companie mica si fara cheltuieli de depozitare, ca de fapt astea sunt cele mai mari cheltuieli ale vanzatorilor de materiale de constructii, reusim sa facem fata cu brio celor mai mari si consacrati vanzatori din domeniul materialelor de constructii. 

Cumva secretul este unul si cel mai clar: faptul ca masina merge o singura data. La noi nu este ca in  comertul clasic unde masina cu marfa vine de la fabrica, se opreste la depozit, descarca,  introduc produsele in stoc dupa care se face  vanzarea catre client, iar se incarca masina pentru a fi livrata clientului. 

La noi, marfa vine direct de la fabrica, sau direct de la importator la adresa clientului.

Prin contractele pe care le avem, furnizorii nostri ne asigura transportul, uneori cu costuri de transport, in functie de cantitate bineinteles, alteori cu costuri zero, insa oricum ar fi tot avem preturi competitive. 

 

Cat a fost investitia in 2014? Cu cat ai inceput?

Cosmin Raileanu – Da, nu am avut positbilitati la momentul respectiv. Eu aveam o afacere de pe vremea studentiei cu fier forjat si nu am vrut sa rup de acolo foarte mult ca sa investesc intr-o afacere in care, nu stiam pana unde va merge. 

Am inceput timid, de 10.000 de euro, aproximativ, dar nu pot sa va spun prin cate chestii grele si prin cate incercari am trecut. 

Sa zic ca in proportie de 95% imi venea sa ma las, sa ma opresc, deoarece erau foarte multe impedimente, atat din partea competitorilor nostri cat si din partea furnizorilor, iar de clienti nu putea fi vorba deoarece nu ne stia nimeni si cred ca asta a fost cel mai greu lucru; sa ne convinegem clientii sa ne dea bani in avans. Cred ca  suntem, printre singurii din Romania care au reusit sa implementeze acest lucru.  

In prezent au crescut foarte mult volumele de cereri, clienti s-au indreptat foarte mult catre online, iar noi suntem cam singurii care fac o vanzare consultativa in Romania.  Avem un volum mai mare decat de obiecei, cu acelasi nuamr de oameni si preluam cererile clientilor cu o mica intarziere, chiar de 48 de ore la un moment dat. 

Incercam sa reglam lucrul acesta prin recrutari, insa formarea echipei dureaza destul de mult timp. 

Practic clientul vine la voi si are in plan sa-si removeze casa sau o camera, ce se intampla mai departe, care sunt pasi?

Cosmin Raileanu – Nu functionam ca un magazin clasic online in care clientul isi poate adauga in cosul de cumparaturi produsele. Noi functionam ca un site de prezentare in care  expunem ceea ce facem, produsele pe care le  oferim si preturi variabile. 

Preturile sunt intre valori minime si maxime, deoarece difera foarte mult de zona in care clientul  doreste sa primeasca marfa si de cantitatea necesara. Cu cat cantitatea este mai mare cu atat pretul este mai mic, pentru ca una este sa livram un palet , doi sau trei si alta este sa livram un tir complet. Bineinteles acest lucru se intampla la toate materialele de constructii. 

Ok, dupa ce vine cu lista de cumparaturi la voi ii oferiti consultanta despre care vorbiti?

Cosmin Raileanu: Da, intra in legatura cu un consultant, acesta ii identifica nevoile dupa care i se face oferta comerciala; daca este de acord cu oferta noastra emitem proforma, clientul plateste, vine confirmarea platii de la departamentul de contabilitate si dupa aceea urmarim livrarea.  Daca putem, incercam sa efectuam livrarea  pe cuplaj in asa fel incat pretul sa fie mai mic.

Daca sunt produse care se afla in stoc livrarea se face in 24, 48, 72 de ore, depinde de logistica, de zona, poate dura si o saptamana, de exemplu.Nu este foarte complicat, avem un avantaj pentru clientii care au incredere in ceea ce facem, comunicarea noastra pe WhatsApp este rapida si clientii apreciaza foarte mult faputl ca putem fi alaturi de ei printr-un mijloc mai apropiat mai neoficial fata de comunicare prin e-mail cum ne-am obisnuit de altfel.

Cati furnizori aveti in prezent, cu cati furnizori sau producatori directi lucrati?

Cosmin Raileanu – Avem peste 200 de furnizori, ma refer aici si la furnizori, firme de distributie si importatori. Lucram cu cei mai importanti furnizori din Romania, cele mai importante fabrici care produc panouri sandwich, acoperisuri, pavaj, structuri, tot ce tine de constructiile grele, iar pe partea de finisaje majoritatea produselor sunt de import si lucram cu toti importatoriI care aduc produse in Romania si le depoziteaza dar ne asigura si livrarea catre clienti. 

 Care au fost cele mai mari proiecte pe cere le-ati avut pana acum?

Cosmin Raileanu – Ne raportam foarte mult la clientul final si la persoanele care construiesc pentru business-ul lor diferite proiecte. Nu stim toate proiectele pe care le-am facut, in schimb anteprenori care isi fac, de exemplu, o sali de evenimente, spatii de depozitare, hale, service-uri, avem foarte multi clienti din agricultura care-si fac proiecte de depozitat cereale sau imprejmuiri ferme si acolo intra foarte multe materiale de constuructii.

Oameni vor totul rapid, vor toate produsele calitative exact pe caracteristicile lor tehnice, ma refer aici la grosimi preferentiale ca sa aiba o rezistenta mai mare in timp pentru ca de altfel in depozitele normale si in hipermarketuri produsele de pe stoc nu sunt produse cu caractersitici stas. Din cauza concurentei s-au facut foarte multe game eco care sunt mai subtiri, mai usoare si imita de fapt originatul produsului, ma refer aici la plasa sudata, stasul este 4,5,6,7,8 mm, iar gama eco este 3.5, 4.5, 5.5, 6.5, 7.5 asta inseamna mai putine kilograme pe bucata si omul nu stie cand cere plasa de 8 si i se da de 7.5 de fapt.

 Ati facut un calcul cati clienti ati avut in acesti 6 ani de business?

Cosmin Raileanu – Avem peste 15.000 de clienti. Clientii nostri se intorc de fiecare data si la ultimul calcul pe care l-am facut avem o recurenta de 65%, ce-i drept si cifra noastra de afacere a crescut de la an la an cu aproximativ 50% in fiecare an, chiar si acum in situatia actuala sunt intr-o crestere de aproximativ  60%, fata de aceeasi perioada perioada a anului 2019. 

Am incheiat anul 2019 cu 4 milioane de euro si 8 mii de comenzi, un lucru cu care ne mandrim. 

Ne-aù ajutat foarte mult recomandarile clientilor nostri si putem spune ca avem un lucru unic in Romania, recenziile video. Clienti au inteles de ce anume le cerem acest lucru si ii premiem, deoarece fac un efort in plus. Recenziile sunt originale, filmate cu telefonul personal, iar personajele din acele recenzii sunt exact clienti nostri. Suntem undeva in realitatea noastra din Romania unde oamenii sunt in pielea goala, in papuci, haine de casa sau de lucru. 

 Spuneai de aceasta perioada cu Corona virus, cum a afectata business-ul si ce plan de adaptare ai avut in acesta perioada?

Cosmin Raileanu – Cea mai mare provocare de cand a venit pandemia a fost: sa lucram toata echipa de acasa. 

A fost o perioada destul de grea, deoarece nimeni nu si-a dorit lucrul acesta; efectiv ne-am trezit in fata unei provocari, dar i-am facut fata cu brio. 

Am avut noroc ca activitatea noastra este 100% online, iar multi clienti au venit catre noi, deoarece au fost constransi de restrictii si au cumparat online. 

Numarul solicitarilor s-a dublat, chiar triplat la un moment dat si cred ca cea mai are provocare a fost sa facem fata cererilor, asaltului si sa ne mobilizam oamenii sa se responsabilizeze si sa lucreze in remote de acasa in asa fel in cat sa pastram aceeasi eficienta si aceeasi calitate a serviciilor.

Spuneai de economia pe care o face clientul final apeland la voi si evitand sa mai caute din magazin in magazin produsele, procentual ai calculat in medie care ar fi economia?

Cosmin Raileanu – Vindem-Ieftin nu este un pariu cu ce este ieftin si prost, noi vindem brand-uri de calitate, vindem brand-uri profesionale, brand-uri care ofera garantie. 

Din ce analize am facut noi, clientii economisesc la o lista de 5 – 10 produse diferite sume intre 10% – 15% fata de preturile depozitelor si hipermarketurilor, dar acest procent poate sa difere in functie de zona, de exemplu un client care se afla intr-un sat la munte si acolo este un singur depozit de materiale de constructii, normal ca acel depozit are niste preturi pe masura ca este singurul din zona si nu are foarte mare concurenta si atunci diferentele pot fi si de 20%-25%.

Pentru un pret corect, la acoperisuri de exemplu noi nu incurajam pretul pe metru patrat deoarece nu este pretul real pe metru patrat de tabla, de exemplu: la un acoperis sunt mai multe accesorii care sunt in componenta acestui sistem si atunci pretul final a unui acoperis este dat de schita acoperisului si trebuie sa cuprinda toate elementele componente ale acestui sistem. 

Majoritatea vanzatorilor merg cu un pret pe metru patrat pe care nici macar nu-l pot oferi in realitate, deoarece daca vrei sa cumperi doar tabla nici macar nu ti-o poate vinde cu pretul respectiv. Pretul este valabil doar cu accesorii la pachet si atunci normal ca diferenta de pret se va reflecta in costul mai mare al accesoriior. 

Din acest motiv ne sfatuim foarte mult clientii sa separe manopera de materiale. In momentul cand le-au amestecat pe amandoua. Efectiv daca dai bani gramada cel care ia primit are tendinta sa ramana cu cat mai multi bani si atunci va face  rabat la calitate, cantitate si apar problemele, apar fisurile, apar deteriorarile premature si omul nu stie de ce, pentru ca un pret mic poate sa ascunda niste lucruri, dar clientul intotdeauna trebuie sa-si cumpere singur materialele sa vada exact calitatea lor sa-si aleaga tot ce i se potriveste, iar cei care fac manopera sa faca manopera separat fara sa amestecam lucrurile.

Multumesc tare mult Cosmin pentru poveste si mult succes in continuare!

Cosmin Raileanu – Si eu va multumesc foarte mult pentru faptul ca m-ati invitat si pentru faptul ca am avut sansa sa vorbesc despre ceea ce facem noi la Vindem-ieftin.

Sursa: Interviu zf.ro (emisiunea Afaceri de la zero)

Esti clientul nostru? Solicita grupul VIP

Cumperi totul dintr-un singur loc!

Vezi categorii produse

Vezi mai multe

''Am ales Vindem-Ieftin.ro pentru ca din 7 oferte pe care le-am cerut au fost cei mai prompti in a-mi da un raspuns!''

Vezi mai mult in clipul video

"Vindem-ieftin.ro mi-a castigat increderea prin operativitatea si promptitudinea dovedita..."

Vezi mai mult in clipul video

"Am achizitionat de la Casa de Comenzi

Policarbonat de 16mm la cel mai bun pret de pe piata!"

Vezi mai mult in clipul video!

"Am cumarat tabla Bilka de la Casa de Comenzi Vindem-ieftin.ro.

Transportul a fost foarte rapid! 3 zile!"

Vezi mai mult in clipul video

image
image
** ⚠️ Atentie! Datorita volumului mare de comenzi in perioada COVID 19, consultantii si furnizorii nostri sunt foarte solicitati! Cererea de oferta va fi preluata in ordinea in care a intrat in sistem, iar din acest motiv pot exista timpi mai mari de procesare a ofertelor/ comenzilor. Va multumim pentru intelegere! Cu drag Echipa Vindem-Ieftin.ro! ** Acest website foloseste cookies. Continuarea navigarii reprezinta acceptul dvs.