banner secretul succesului

Secretul din spatele succesului vindem-ieftin.ro: depozitul virtual și adaptarea la piața în continuă schimbare

Cuprins:

1. Un model de afaceri robust
2. Extinderea segmentului B2B
3. Provocări în piață: scăderea comenzilor și supraoferta de stocuri
4. Prețurile materialelor și impactul războiului din Ucraina
5. Planuri de extindere și dezvoltare

 

Într-un context economic marcat de scăderea pieței construcțiilor rezidențiale și de provocările logistice, Cosmin Răileanu, fondatorul platformei Vindem-Ieftin.ro, a reușit să depășească pragul de 15 milioane de euro în vânzări.

Platforma capitalizează pe un model inovator de „depozit virtual”, eliminând costurile logistice și optimizând livrările prin expedierea directă din fabrică.

Această strategie nu doar că a dus la creșterea afacerii, dar oferă și o soluție pentru a face față provocărilor curente ale pieței.

Un model de afaceri robust

Anul 2023 a fost marcat de o scădere de 22% a volumului construcțiilor rezidențiale în România, însă vânzările Vindem-Ieftin.ro au continuat să crească.

În loc să urmeze acest trend descendent, compania a reușit să echilibreze situația, înregistrând o creștere de 5-6% în prima jumătate a anului.

Anul a început destul de timid și cam toți clienții noștri au fost mai prevăzători în achiziții, au cerut oferte în ianuarie-februarie și au început să concluzioneze ofertele în următoarele luni.

Noi nu am scăzut cu 22%, deși ponderea clienților noștri este mai mare în zona rezidențială decât în zona industrială, respectiv B2B”, declară Cosmin Răileanu.

Această capacitate de a menține un ritm de creștere, chiar și într-un an dificil, subliniază robustețea modelului de afaceri implementat de Răileanu.

Extinderea segmentului B2B

O schimbare notabilă în structura companiei a fost echilibrarea ponderii între clienții rezidențiali și cei industriali.

În ultimii trei ani, structura s-a modificat de la aproximativ 60% clienți persoane fizice și 40% clienți B2B la un echilibru aproape perfect de 50%-50%.

Acest lucru a fost rezultatul unei strategii deliberate de creștere a segmentului B2B pentru a contrabalansa scăderea cererii din sectorul rezidențial.

Infrastructura, licitațiile publice și toate lucrările private și-au pus amprenta și asupra cifrei noastre de afaceri, pentru că am primit mai multe cereri de ofertă de la constructori, de la companiile care lucrează pentru anumite tronsoane (rutiere n.r.) care au câștigat licitațiile și subcontractează și de la companiile mai mici”, explică Răileanu.

Provocări în piață: scăderea comenzilor și supraoferta de stocuri

Deși vânzările Vindem-Ieftin.ro au fost rezistente la scăderea pieței, provocările nu au lipsit.

Media pe comandă a scăzut cu 30%, reflectând o tendință de reducere a investițiilor din partea clienților.

Dacă în anii precedenți media pe comandă era de 9.000 lei, ajungând chiar la 12.000 lei în 2022, anul acesta media a fost de doar 5.700-6.500 lei.

„Scăderea volumului lucrărilor de construcții a generat o supraofertă de stocuri.

Spre deosebire de anii trecuți, acum există marfă pe stoc, dar nu mai sunt atât de mulți clienți”, explică Răileanu.

Pe lângă aceasta, un fenomen preocupant este creșterea ofertei de produse ieftine și de calitate slabă, adesea preferate de clienții care lucrează în regie proprie.

Aceste produse, etichetate ca fiind „eco”, nu au legătură cu ecologia, ci cu economia de preț, avertizează Răileanu.

Atenție, clienții nu știu și aici apare o mică problemă.

Pe piață sunt tot felul de situații care destabilizează piața construcțiilor și mai ales producătorii.

Pentru că, împingându-se în piață o marfă slabă calitativ, nu faci decât să-ți strici brandul.

Un exemplu elocvent sunt panourile sandwich produse local, unde anumite companii au ales să reducă grosimea tablei pentru a concura la prețuri mai mici, însă aceste produse nu sunt potrivite pentru construcții rezidențiale.

Din păcate, ele se folosesc chiar la hale mari.

România este deficitară la capitolul verificări și implementări ale proiectelor tehnice”, adaugă el.

Prețurile materialelor și impactul războiului din Ucraina

Un alt aspect discutat de Cosmin Răileanu este evoluția prețurilor materialelor de construcții.

Deși fierul beton a revenit la prețurile de dinaintea războiului din Ucraina, în jur de 3 lei pe kilogram, alte materiale au cunoscut fluctuații mai mici, de 3-5%, cum ar fi plăcile OSB și gips-carton.

„Prețurile bune ale materialelor de construcții ar trebui să încurajeze constructorii sau dezvoltatorii să înceapă din nou proiecte”, afirmă el.

Totodată, Răileanu atrage atenția asupra importurilor din Ucraina, țară care este exceptată de la plata taxelor vamale pe timpul războiului.

Problema este că standardele de producție ale Ucrainei nu sunt armonizate cu cele din Uniunea Europeană, ceea ce creează riscuri suplimentare pentru calitatea materialelor importate.

Planuri de extindere și dezvoltare

Cu toate provocările pieței, Cosmin Răileanu are planuri ambițioase pentru viitor.

Antreprenorul pregătește extinderea platformei Vindem-Ieftin.ro pe piețele internaționale și este gata să atragă noi finanțări pentru a susține această expansiune.

De asemenea, pe plan local, compania își propune să deschidă între 6 și 8 depozite virtuale în fiecare județ din România în următorii trei ani.

„Din păcate, costul operațional al unui distribuitor a crescut de la 17%, cât a fost acum 2 ani, până la 22% din cifra de afaceri în prezent.

Este un cost foarte mare care, de fapt, se reflectă în prețuri și atunci apare și competitivitatea și scăderea calității produselor pe care aceștia le comercializează”, concluzionează Răileanu.