Povestea conceptului Vindem-Ieftin a inceput in momentul in care proprietarul afacerii si-a construit propria casa si a alergat prin depozite pentru oferte de pret, materiale de constructii de calitate si asa mai departe. Din acest interviu vom afla motivele care au stat la baza conceptului Vindem-Ieftin si avantajele pe care le ofera acest concept in comparatie cu depozitele clasice.
Stiu ca povestea a plecat din aceasta nevoie si oarecum povestile de business si business-urile sanatoase pornesc din nevoie si o necesitate clara, concisa a unei in cerinte. Cum a inceput povestea Vindem-Ieftin?
Cosmin Raileanu: A inceput foarte simplu, chiar atunci cand mi-am construit casa mi-am dat seama ca de fapt nu am pe nimeni alaturi de mine si toti ofertau.Voiau banii, nu conta calitatea, fiecare isi vindea produsele cum stia el mai bine, sau imi prezenta avantajele acelor produse fara sa imi spuna alte alternative la acele produse si atunci mi-am dat seama ca in loc sa ma ocup de afacerea mea, de activitatea pe care o desfasuram sa castig banii cu care sa-mi construiesc casa trebuia sa ma ocup de selectarea ofertelor, descoperirea de produse, inovatii pe care trebuia sa le folosesc.
Mi-am dat seama ca, daca ar exista o firma de genul asta mie mi-ar fi scutit foarte mult timp, nu neaparat bani, banii hai sa spun ca ar fi fost pe ultimul loc, dar mi-ar fi scutit mult timp.
Nu exista la acel moment o astfel de firma pe piata din Romania si am gandit un brand prin care consultantul cumva sa fie alaturi de client. La un moment dat, am intampinat foarte multe probleme cu furnizorii pentru ca acestia erau obisnuiti cu comertul traditional, in care marfa se vinde printr-un lant de hipermarketuri sau un lant de depozite clasice.
Noi scurtam cumva acest lant si cumparam marfa de la fabrica sau importator in functi de situatie si masina merge doar o singura data, deci acesta este marele nostru secret. Normal ca nu suntem cei mai buni, nu suntem cei mai ieftini cum spune brand-ul nostru Vindem-Ieftin.ro, nu suntem chiar un pariu cu ieftin, ieftin nu inseamna prost pentru ca se confunda si chestia asta.
Vindem brand-uri de top si avem pe pagina noastra foarte multe brand-uri consacrate care ne credibilizeaza business-ul.
Hai sa vorbim putin despre beneficiile si avantajele pe care le au clientii cand colaboreaza cu voi si despre beneficiul pe care il ofera realmente afacerea.
Cosmin Raileanu: Cum ai spus mai devreme putin, cele mai importante sa zic asa, valori pe cere le avem in ultimul timp sunt: timpul si banii. Cu noi clientul economiseste, timp si bani.De ce timp? Pentru ca nu mai cauta prin site-ul nostru toata gama de produse pe care noi o avem.
Cosmin Raileanu: Ideea este ca, desi activam in domeniul online, nu suntem un magazin online in care clientul sa vina si sa puna in cos, sa dea trimitere si ii vine marfa acasa.
Este foarte simplu, avem un formular pe site, preturile noastre sunt informative, sunt intre doua variabile minim si maxim si sunt preturi informative ca omul sa-si dea seama ca pretul nostru este negociabil.
De e pretul este negociabil?
Deoarece pretul este inluentat foarte mult de cantitate, calitate, calitatea materialelor pe care le doreste.
Toata lista aceea poate cuprinde unu, doua, trei sau chiar zece produse din trei, patru game diferite, sa zicem: fundatie, structura metalica, acoperis. Deci omul poate sa-si cumpere inclusiv acoperisul, trimite o schita, are un consultant care-l consiliaza in alegerea produsului dorit si atunci i se face un deviz corect si concret pe nevoile acestuia.
Ok, un avantaj competitiv pe care-l observ acum este cel de consultanta pe toate palierele, fie ca vorbim de structura casei, fie de acoperis, fie de dezvoltare la interior sau exterior si un alt avantaj competitiv este ca iti economisesti timp si resurse in momentul in care vrei sa identifici materialele pentru fie renovare, fie constructie.
Cosmin Raileanu – Exact, exact.
Mai spune-mi inca un avantaj competitiv pe care eu nu-l observ
Cosmin Raileanu – Cel mai important avantaj este, din punctul meu de vedere, importanta pe care noi o oferim persoanelor fizice in aceeasi masura ca a persoanelor juridice.
Noi am castigat foarte mult cu acest lucru si am ajuns la o recurenta, in momentul acesta, de 65% dintre clientii nostri se intorc si cumpara din nou, nu mai spun de recomandarile acestora care vin din nou, cunostinte, prieteni, rude,stiti cum este pe la tara, daca ai intrat intr-un sat si ai vandut un acoperis si omul a fost multumit si primarul si doctorul si preotul vin si cumpara de la tine online.
Un segment foarte important sunt si anteprenorii care sunt considerati la un moment dat tot clienti finali, anteprenori care-si construiesc sau isi dezvolta afacerea, folosesc materiale de constructii pentru dezvoltarea activitatii lor.
Nu suntem perfecti, dar totusi cineva e de partea clientulu chiar daca lucram si noi cu oameni mai avem sincope, mai ales in perioada aceasta a pandemiei.
Chiar, ce v-a impiedicat in perioada pandemiei? Care au fost provocarile sa cresteti?
Cosmin Raileanu : Noi am crescut foarte mult in aceasta perioada, comenzile s-au dublat, pot spune, dar cea mai mare provocare a fost sa ne mutam echipa acasa si sa lucram mai mult, adica a trebuit cumva sa lucram foarte mult la psihicul colegilor nostri si sa-i facem sa inteleaga ca ceea ce se intampla maine este influentat de ceea ce facem astazi si daca reusim ca astazi sa ramanem pe baricade maine vom avea, clienti mai multi, fericiti, multumiti si vom primi cumva recomandari pentru ca am fost in momente grele alaturi de clientii nostri.
Da, dar totusi in acesta perioada si pentru echipa si pentru management si pentru colegi si pentru clienti a fost o perioada dificila si ma gandesc aici ca tu ai depus eforturi speciale ca manager sau ca proprietar al de afacerii si cu siguranta ati lucrat mai mult.
Cosmin Raileanu – Exact, mai mult.
Si asta cred ca este evident in orice afacere. Ce te ajuta pe tine sa mergi mai departe, sa evoluiezi? Care sunt sursele de inspiratie? Care sunt sursele de motivatie? Ce te mana de la spate?
Cosmin Raileanu: In primul rand imi place ceea ce fac si am noroc ca in echipa pe care o conduc am oameni la fel de pasionati, oameni pasionati de relatia cu clientii, oameni pasionati de vanzari in primul rand.
Cumva aici ne-am dat examenul prin faptul ca interactionam cu oameni din toata tara, chiar si din afara tarii. Sunt romani care lucreaza in afara tarii si isi cumpara materiale pentru renovarea casei din Romania. Ne adaptam foarte mult de la un client la celalalt si incarcam sa depasim, dorinta angajatilor de a evolua.
Fiind intr-un oras mai mic cum este Ramnicu- Sarat va dati seama ca nu am avut acces la o forta de munca foarte bine pregatita.
Dar ati pregatit-o.
Cosmin Raileanu: Da, si pot spune ca cel mai mare pariu este sa iei un om care a lucrat de exemplu la un hipermarket de produse alimentare sau in confectii si sa-l aducem aici sa-i dam un laptop, un telefon si sa il treinuim vreo 3-6 luni chiar poate un an de zile pana cand acesta isi descopera, poate el are niste calitati dar nelucrand are lacune si pe noi chestia asta ne motiveaza foarte mult; deoarece construim ceva din nimic, de la zero.
A fost un pariu pentru ca nimeni nu mi-a dat nici o sansa si acum furnizorii vin foarte deschisi catre noi, vin cu o mai mare disponibilitate in conditiile comerciale, in facilitatile de livrare catre clienti.
Super, va ateptam in fiecare luni seara la “Doza de Vanzari” avem acolo doi specialisti cu care discutam despre modalitatile de abordare, discutam despre abilitatile de comunicare si de vanzare in aceasta perioada si poate ar fi bine pentru echipa sa-i invitam.
Cosmin Raileanu: Cu siguranta sunt cativa din echipa noastra care sunt cu ochi pe voi in fiecare luni. Au invatat foarte multe, am vazut ca l-ati avut invitat si pe Andrei Dunuta.
Da, il avem invitat in fiecare seara pe Andrei Dunuta si pe Bogdan Comanescu in fiecare luni seara de la 20:00 – 20:30, si saptamana viitoare discutam despre modalitatile de abordare: Facebook, LinkedIn si asa mai departe. Mesaje prin care putem atrage atentia unul altuia si care sunt cele mai bune modalitati de a comunica in aceasta perioada.
Cred ca in perioada aceasta cu totii am invatat cate ceva. Chiar daca am fost intr-o zona incordata, cred ca toti anteprenorii au fost mai creativi, au fost mai dispusi sa invete, au fost mai dispusi la compromisuri cumva.
Chiar la orice problema, important e sa fim bine intentionati cu totii si sa mergem intr-o directie in care sa ne gandim si la celalalt de fiecare data cand facem o tranzactie, domnule el ce castiga, noi ce castigam si tot asa.
Foarte bine spus, asta inseamna sa te gandesti si la celalalt si sa nu te gandesti doar la binele tau, sa te gandesti si la binele lui, sa castige si el, adica sa fie win-win.
Cosmin Raileanu : Un parteneriat in care toata lumea sa fie fericita.
Un ultim gand catre comunitatea noastra si catre anteprenorii care nu au avut asa sanse ca si voi, ma rog, unii dintre ei abia acum si-au deschis terasele, restaurantele din comunitate. Abia am fost sa-i vizitam, doar ce si-au redeschis portile, trei luni au stat ma rog au fost si comenzi online, dar au suferit mai multe pierderi. Un gand pe care-l dai in comunitate?
Cosmin Raileanu – Este foarte simplu, trebuie sa gasim solutii. Fiecare isi stie business-ul si fiecare stie ce are prin buzunare, “Domnule cam ce mai am si ce pot sa mai fac?”
Cosmin Raileanu: Cred ca fiecare dintre noi ar trebuie sa vada partea buna a situatiei. Un anteprenor, daca are lucrul acesta, cred ca se poate reinventa.
Daca ramai in zona aceea in care tot te consideri nefericit,”Domnule, nu am avut noroc”, pai chiar nu o sa avem noroc. Deci pur si simplu trebuie sa avem rabdare sa ai incredere in tine si sa renunti la ceea ce-ti este daunator. Pur si simplu scoatem tot ce avem din buzunare, punem pe masa, asta mai am, hai sa ma reorganizez.
Cred ca aici trebuie sa mergem cu totii in directia aceasta si cu siguranta o sa depasim pentru . Un lucru foarte important este economia noastra si fiecare anteprenor ar trebui sa aibe o educatie financiara in asa fel incat sa nu joace tot timpul all-in, sa aiba totusi un scenariu pesimist in care poate sa vina o pandemie cum a fost cea din 2020 si s-a naruit totul.
Cum spune Lorand, sa ai economia aia clara, 10% in fiecare luna pentru orice. Este adevarat, pana nu simti pe pielea ta, zici ca tie nu ti se poate intampla.
Multumim frumos! L-am avut alaturi de noi pe Cosmin Raileanu de la Vindem-Ieftin.ro.
Sursa: Interviu BiziLive.ro
Trimite necesarul de materiale!Block "block-footer-articole" not found
Top 5 tipuri de țiglă metalică și cum să le alegi în funcție de nevoi
oct.
De ce șipcile metalice sunt soluția perfectă pentru gardurile înclinate sau pe terenuri accidentate ?
oct.
Cele mai bune solarii legume
oct.
SOS Galați – Depozitele Virtuale renunță la adaos și susțin reconstrucția caselor afectate de Inundații
sept.
Depozit Virtual, selectată pentru MoonShotX : o oportunitate unică de creștere globală
sept.
Cum se Monteaza Vata Bazaltica ?
sept.