In medie, mai mult de 50% din cosul de cumparaturi este neplanificat.
Cate din achizitiile tale sunt planificate?
Constientizam sau nu, dar traim in era consumului. Suntem obligati prin diverse strategii de marketing sa consumam.
In practica suntem impinsi sa consumam cat mai multe produse.
De ce sa pici in aceasta capacana?
In acest articol, iti vom prezenta informatii utile, ca tu sa inveti sa faci achizitii constiente si sa economisesti mai mult.
In ultimii ani se observa că majoritatea consumatorilor s-au obişnuit sa cumpere produse neplanificate, cheltuind mai mult decat si-au propus initial.
Magazinele folosesc diverse strategii prin care sa te faca sa cheltuiesti cat mai multi bani,iar mintea noastra o ia de obicei cu usurinta in acea directie.
Cu ajutorul metodelor psihologice, si plasarea produselor intr-un mod strategic, vizitatorii sunt impinsi sa cumpere produsele din impuls si nu ca ar avea nevoie intotdeauna de acestea.
Elementele cele mai populare prin care magazinele fizice ne manipuleza la nivel inconstient sunt:
- Culoarea– pentru a-si face produsele cat mai atragatoare si vizibile, magazinele folosec culorile pentru un plus de vizibilitate. Nuanțe, cum ar fi roșu sau galben s-au dovedit a atrage atenția
- Ghid– magazinele iti fac un intinerariu prestabilit, astfel incat sa treci pe langa toate produsele si sa cumperi si alte produse decat cele propuse initial
- Simtul tactil si olfactil- magazinele plaseaza produsele pe care vor sa le vanda in locuri unde tu poti ajunge cu usurinta. Fiind astfel expuse, ai tendinta de a le atinge, iar mintea noastra deja asociaza acel obiect ca si cum ar fi al nostru.
Majoritatea consumatorilor afirmă că s-au obişnuit cu ideea de a cumpăra produse pe care nu le-au planificat iniţial, iar acest procent creşte o dată cu suma cheltuită.
Acest lucru confirmă de altfel faptul că majoritatea consumatorilor cumpără de obicei mai mult decât suma pe care au planificat-o.
Magazinele fizice vs magazine online
Procentele cumparaturilor realizate in mod impulsiv in magazinele fizice, cresc in mod semnificativ. Si in mediul online se intampla lucrul acesta, insa intr-un procent mai mic.
Motivul: deoarece nu sunt influentati atat de mult de atmosfera din magazin.
25% dintre cumpărători au achizitionat bunuri într-o manieră impulsivă în mediul on-line, comparativ cu 40% atunci când au cumpărat dintr-un magazin fizic.
Argumentul pentru aceasta diferenta provine din faptul ca in magazinele fizice, produsele pot fi simtite, sunt la indemana si in acest fel creste procentul de achizitie.
In mediul online, procesul de achizitie este mai rational.
Facilitatile existente pe site-ul magazinelor online cum ar fi: posibilitatetea de filtrare a produselor dorite, pretul, indruma clientul sa caute strict ce are nevoie.
Unul din marile avantaje pe care il ofera magazinele online este TIMPUL.
Timpul este o resursă limitata, iar din acest motiv trebuie sa acordam atentie acestui aspect.
Prin intermediul magazinelor online, avem posibilitatea de a castiga mai mult timp pentru noi.
Umblatul prin magazine, alergatul dupa reduceri in stanga si in drepata nu face decat sa ne consume din energie, la sfarsit avand si mai putini bani 🙁
Tu cat timp iti pierzi prin magazine? Gândeşte-te la timpul pe care l-ai petrecut prin magzine, apoi pune totul pe hârtie. Bani+ Timp
La sfarsit trage linie si calculeaza-ti toate resursele consumate.
Recomandare: mai bine economiseste timpul si cumpara doar ce iti trebuie !
Rolul tehnologiei in procesul de cumparare
Tehnologia a facilitat mult procesul de achizitie in ultimul timp.
Acest lucru a adus dupa sine beneficii utile atat pentru cei din generatia mai tanara, cat si pentru populatia de varsta a doua sau a treia.
Prin intermediul internetului, putem afla mai multe detalii si caracteristici despre produsele pe care dorim sa le achizitionam.
Putem verifica parerea clientilor, astfel incat sa stim dinainte daca se merita sa acordam incredere unui magazin online, sau produsului respectiv.
Rezultatele studiului GfK FutureBuy despre influenţa tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare
Studiul GfK FutureBuy 2017
Esantion: realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături, de retaileri și de producători.
Acest studiu a fost derulat în România în iulie 2017, pe un eșantion de 1000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.
Rezultat: 4 din 10 respondenți au folosit mai des față de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături, iar 31% au utilizat aplicații ale retailerilor.
Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre români.
Se pare ca tendintele din retail se indreapta sigur catre achizitiile online, tehnologia fiind elementul principal care a influentat aceasta crestere din ultimii ani.
Tu preferi sa achizitionezi offline sau online? Vezi ce spun ceilalti consumatori
Pentru a te informa corect, iti vom prezenta rezultatul unui alt studiu efectuat de catre institutul de cercetare GfK.
Esantion: GfK a întrebat 23.000 de cumpărători din 23 de țări din Asia Pacific, America Latină, Europa, America de Nord și Orientul Mijlociu când a fost ultima dată când au hotărât dacă să achiziționeze ceva din online sau dintr-un magazin și care au fost factorii care au înclinat balanța în favoarea unui mediu sau al altuia.
Rezultat:Cei mai importanți factori luați în calcul în decizia cumpărătorilor de a face achiziția online mai degrabă decât din magazin sunt:
- banii economisiți (lider detașat, cu 55%)
- cumpărături mai ușor de realizat (28%)
- o mai bună selecție a produselor (26%)
- cumpărături mai rapide (25%).
Cel de-al cincilea cel mai popular factor este împărțit în mod egal între:
- cei care spun că au ales online-ul deoarece au obținut informații mai bune de acolo
- cei care spun că l-au ales pentru că fac deja achiziții în mod obișnuit din online – unul din cinci cumpărători.
“Românii apreciază mai mult decât alte națiuni diversitatea ofertei din online pentru că au posibilitatea de a face comparații între produse și servicii și, în final, o alegere mai bună.
De asemenea, ușurința la cumpărături în mediul virtual este un criteriu care contează mai mult pentru conaționali decât pentru cei din alte țări”, afirmă Cristina Vasile, Group Account Manager, FMCG Lead GfK România.
Gfk este institutul numarul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014.
In randul preferintelor cumparaturilor online nu stau doar articolele de fashion sau food
Cei care construiesc, sau renoveaza pot achizitiona online materiale de constructii la un pret mai mic, decat in magazinele fizice si anume depozitele.
Clientii pot plati mai putin, economisind si timp, deoarece transportul este asigurat pe tot teritoriul Romaniei.
Daca si tu construiesti, sau renovezi, poti verifica recenziile video ale clientilor care au cumparat inaintea ta si poti beneficia si de consultanta gratuita.
Fiind Broker online in vanzarea materialelor de constructii Casa de Comenzi Vindem Ieftin, negociaza pentru tine cele mai bune preturi, colaborand cu Branduri Premium.
Iti dorim mult succes in achizitiile tale viitore!
Cu incredere, Echipa Casa de Comenzi Vindem-Ieftin!
Va invitam sa cititi mai multe articole interesante saptamanal aici
Block "block-footer-articole" not found
Montajul ferestrelor de mansardă: Pași esențiali și greșeli de evitat
oct.
Cum să alegi bateria perfectă pentru lavoarul tău ?
oct.
Sisteme de colectare și utilizare a apei pluviale: O soluție sustenabilă pentru viitor
oct.
Top 5 tipuri de țiglă metalică și cum să le alegi în funcție de nevoi
oct.
De ce șipcile metalice sunt soluția perfectă pentru gardurile înclinate sau pe terenuri accidentate ?
oct.
Cele mai bune solarii legume
oct.